Aktwność instytucji kultury przyzwyczaiła nas do koncentracji na tematach wpisujących się w specyficzny katalog usług edukacyjnych. Tymczasem przedsiębiorczość koegzystuje z kulturą, dając od czasu do czasu wyraz relacji i zależności: od prostych biznesów kulturalnych po relacje socjologiczne i filozoficzne np. pomiędzy nurtami muzyki i podejmowaniem decyzji w biznesie.
Aktywnie analizujemy te relacje, angażują się w inicjtywy kulturalne i budowanie relacji z instytucjami kultury. Konsekwentnie nasza optyka na grę Business Play w instytucjach kultury skupia się na 2 wątkach:
Promocja przedsiębiorczości wśród młodzieży – doświadczenia nasze pokazują, iż instytucje kultury mają duży potencjał w budowaniu świadomości potrzeb mieszkańców i stymulowania postaw. W krajach rozwiniętych hasło business&culture (biznes i kultura) zostało już dawno uznane za kryterium sukcesu rozwoju społeczeństwa, w Polsce to jeszcze jest w „pieluszkach”.
Za sprawą takich inicjatyw, jak Warszawa 2030, jest szansa na dokonanie zmian w myśleniu i dążeniu do zwiększenia związków tych sfer. Nasz udział w takich akcjach jak Uniwersytety Dziecięce, gdzie prowadzimy wykłady z przedsiębiorczości, jest tego zarazem dobrym początkiem.
Rozwinięcia oferty zajęć dla seniorów poprzez rozgrywki gry Business Play – nasze pojmowanie seniorów to przede wszystkim niewykorzystywany potencjał wiedzy, który jest dowodem naszej tożsamości i wartości. Wielu z nich wciąż jest aktywnych i chce aktywnie spędzić czas odpoczynku po pracy zawodowej. Gra BP sprawdzona została wśród osób dorosłych i może być ciekawą opcją dla instytycji operujących różne formy spędzania czasu dla seniorów. Dla części z nich może to być ćwiczenie, które uzupełni niespełnione marzenia posiadania własnej firmy.
Jak włączyć grę w ofertę instytucji kultury:
- nawiązać kontakt i ustalić potrzeby z przedstawicielem firmy 5Klepek,
- włączyć ofertę firmy 5Klepek do katalogu zajęć swojej instytucji (wspólne ustalenia).
ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY!