W dniu 1 listopada 2022 r. rozpoczęliśmy realizację projektu ECOmpetence4You pod nazwą „Proekologiczne modele biznesowe w kreowaniu kompetencji rynkowych młodzieży”. Jego głównym celem jest zwiększanie szans młodych ludzi na zatrudnienie.
On November 1, we started the implementation of the ECOmpetence4You project under the name „Pro-ecological business models in creating market competences of youth”. Its main objective is to increase young people’s chances of employment.202W
Cel główny projektu odnosi się do dwóch aspektów, które wskazują na zmianę, jaka nastąpi poprzez stworzone partnerstwo oraz wspólnie wykreowane narzędzia pracy z młodzieżą, i brzmi:
Opracowanie w okresie 16 miesięcy gry edukacyjnej kształtującej kompetencje zawodowe młodzieży, łączącej aspekty modeli biznesowych i zmian klimatu.
Intencją partnerów jest przeprowadzenie procesu o charakterze koncepcyjnym i pilotażowym prowadzące do stworzenia wspólnego narzędzia edukacji młodzieży, bazującego na ich wiedzy, kompetencjach, umiejętnościach i doświadczeniu. Po projekcie narzędzie będzie elementem oferty edukacji nieformalnej dla młodzieży u każdego z partnerów oraz będzie udostępnione innym instytucjom.
Osiągnięcie tak zdefiniowanego celu projektu wymagać będzie osiągnięcia następujących celów szczegółowych:
1. Zagwarantowanie właściwej realizacji zadań merytorycznych projektu. 2. Opracowanie prototypu edukacyjnej gry dla młodzieży wzmacniającej gotowość do aktywności zawodowej z poszanowaniem dla klimatu.
3. Weryfikacja gry dla młodzieży w środowisku docelowym i opracowanie wersji gotowej do wprowadzenia w praktyce. Osiągnięcie wszystkich ww. celów szczegółowych równoznaczne będzie z osiągnięciem celu projektu. Nastąpi to poprzez 3 Pakiety Działań – każdy odpowiedzialny za osiągnięcie celu szczegółowego.
Achieving the project objective defined in this way will require the achievement of the following specific objectives:
1. Ensuring proper implementation of the substantive tasks of the project.
2. Development of the prototype of an educational game for young people that strengthens readiness for professional activity with respect to the climate.
3. Verification of the game for young people in the target environment and development of a version ready to be put into practice.
Achieving all of the above specific objectives will be understood as achieving the project’s objective. This will be done through 3 Action Packages – each responsible for achieving a specific objective.
Projekt realizowany jest przez partnerstwo 3 instytucji:
5Klepek Michał Klepka – Lider projektu (Polska)
Center for innovation partnerships – Partner projektu (Słowacja)
Fondazione Fenice Onlus – Partner projektu (Włochy)
The partnership is the important strangth of the project and cover 3 institutions:
5Klepek Michał Klepka – Project Leader (Poland)
Center for innovation partnerships – Project Partner (Slovakia)
Fondazione Fenice Onlus – Project Partner (Italy)
Projekt zakłada przeprowadzenie trzech pakietów działań:
Pakiet 1 – Zarządzanie projektem
Pakiet 2 – Opracowanie mechaniki gry edukacyjnej
– konceptualizacja i budowanie szkieletu gry,
– tworzenie katalogu wartości i wiedzy na potrzeby gry,
– opracowanie prototypu gry do testów.
Pakiet 3 – Testowanie i doskonalenie gry
– testowanie prototypu gry w środowisku młodzieży,
– doskonalenie gry w testach.
– Conceptualization and building the frame of the game
– Creating a catalogue of values and knowledge for the game
– Development of a game prototype for testing
– Testing the game prototype in the youth environment
1. An educational tool in the form of an educational game, ready to be used in the youth environment after completion project. By „educational tool in the form of an educational game” is meant a package: game mechanics with a scenario of its use in informal education with materials including:
– ready-to-print files with game elements (board, cards and others),
– guidelines for educational content in the area of business models and climate change covered by mechanics,
– manual for the game for leaders and players.
2. Established a strong partnership of institutions in the field of youth education.

Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.