Poziom LAB PRO

W OFERCIE:

FORMA ORGANIZACJI: Zajęcia pozalekcyjne
UCZESTNICY: uczniowie klas 4-7 szkoły podstawowej (10-15 lat)
CZAS TRWANIA: 2 semestry, 1x w tygodniu (45-90 minut)

Zajęcia składają się z 2 modułów:

ROBOTYKA – zajęcia poświęcone zagadnieniom programowania z użyciem robota.

INŻYNIERIA – zajęcia poświęcone zagadnieniom technicznym, kształcące umiejętności tworzenia konstrukcji (w tym z użyciem robota)

Treści obu modułów są komplementarne. Moduły realizowane są oddzielenie lub jako jeden cykl zajęć (w zależności od grupy i ustaleń z rodzicami). Rekomendowane jest zastosowanie obu modułów łącznie.

CELE ZAJĘĆ:

  1. Przygotowanie dzieci do rozumienia podstaw konstrukcji i programowania.
  2. Wprowadzenie, do środowiska dzieci, tematyki sztucznej inteligencji i relacji człowiek – maszyna.
  3. Podniesienie wrażliwości dzieci na tematy techniczne i inżynieryjne z możliwością tworzenia własnych projektów z wykorzystaniem dostępnych urządzeń elektronicznych.
  4. Pokazanie praktycznego zastosowania matematyki i fizyki.

KLUCZOWE ZAGADNIENIA W RAMACH ZAJĘĆ:

A. Moduł ROBOTYKA

  1. Programowanie – podstawowe zagadnienia
  2. Zastosowanie programowania (czas teraźniejszy i przyszły)
  3. Sztuczna inteligencja

B. Moduł INŻYNIERIA

  1. Inżynieria w praktyce – co?, jak? gdzie?
  2. Wykorzystanie przyrody w nowoczesnych konstrukcjach, projektach i produktach.

METODY PRACY Z DZIEĆMI:

A. Moduł ROBOTYKA

  1. Indywidualna i grupowa praca z robotem EDISON.
  2. Prezentacje robotów i urządzeń wykorzystujących programowanie.
  3. Planowanie i programowanie robota z wykorzystaniem techniki „złap i upuść”.
  4. Realizacja małych projektów konstrukcyjnych (indywidualnie i grupowo).

B. Moduł INŻYNIERIA

  1. Prezentacja praktycznych problemów techniki/technologii.
  2. Analiza zdjęć i materiałów video dotyczących inżynierii konstrukcji, powiązana z nauką poszukiwania wiedzy.
  3. Tworzenie modeli i makiet z wykorzystaniem podstawowej wiedzy technicznej.
  4. Konkursy, prace indywidualne i grupowe.