W OFERCIE:
FORMA ORGANIZACJI: Zajęcia pozalekcyjne
UCZESTNICY: uczniowie klas 4-7 szkoły podstawowej (10-15 lat)
CZAS TRWANIA: 2 semestry, 1x w tygodniu (45-90 minut)
Zajęcia składają się z 2 modułów:
ROBOTYKA – zajęcia poświęcone zagadnieniom programowania z użyciem robota.
INŻYNIERIA – zajęcia poświęcone zagadnieniom technicznym, kształcące umiejętności tworzenia konstrukcji (w tym z użyciem robota)
Treści obu modułów są komplementarne. Moduły realizowane są oddzielenie lub jako jeden cykl zajęć (w zależności od grupy i ustaleń z rodzicami). Rekomendowane jest zastosowanie obu modułów łącznie.
CELE ZAJĘĆ:
- Przygotowanie dzieci do rozumienia podstaw konstrukcji i programowania.
- Wprowadzenie, do środowiska dzieci, tematyki sztucznej inteligencji i relacji człowiek – maszyna.
- Podniesienie wrażliwości dzieci na tematy techniczne i inżynieryjne z możliwością tworzenia własnych projektów z wykorzystaniem dostępnych urządzeń elektronicznych.
- Pokazanie praktycznego zastosowania matematyki i fizyki.
KLUCZOWE ZAGADNIENIA W RAMACH ZAJĘĆ:
A. Moduł ROBOTYKA
- Programowanie – podstawowe zagadnienia
- Zastosowanie programowania (czas teraźniejszy i przyszły)
- Sztuczna inteligencja
B. Moduł INŻYNIERIA
- Inżynieria w praktyce – co?, jak? gdzie?
- Wykorzystanie przyrody w nowoczesnych konstrukcjach, projektach i produktach.
METODY PRACY Z DZIEĆMI:
A. Moduł ROBOTYKA
- Indywidualna i grupowa praca z robotem EDISON.
- Prezentacje robotów i urządzeń wykorzystujących programowanie.
- Planowanie i programowanie robota z wykorzystaniem techniki „złap i upuść”.
- Realizacja małych projektów konstrukcyjnych (indywidualnie i grupowo).
B. Moduł INŻYNIERIA
- Prezentacja praktycznych problemów techniki/technologii.
- Analiza zdjęć i materiałów video dotyczących inżynierii konstrukcji, powiązana z nauką poszukiwania wiedzy.
- Tworzenie modeli i makiet z wykorzystaniem podstawowej wiedzy technicznej.
- Konkursy, prace indywidualne i grupowe.