O Centrum

POCZĄTKI CENTRUM:

Młodzieżowe Centrum Doskonałości „GIGAnt” jest inicjatywą zapoczątkowaną przez dr Michał Klepkę w 2010 roku po przeprowadzonych badaniach systemu edukacji w Norwegii. Prowadzone wówczas analizy pozwoliły zrozumieć logikę kształcenia kompetencji i umiejętności dzieci i młodzieży z troską o ich zdolności do funkcjonowania w zmiennym świecie i praktyczne umiejętności działania. Kluczową kwestią było zatem przeniesienie części z zaobserwowanych wzorców na grunt Polski, co trwa do chwili obecnej.

Okres pierwszych 3 lat poświęcony był na działania koncepcyjne, testowanie rozwiązań i nawiązywanie współpracy z instytucjami z Polski i z zagranicy. Dążenie do urzeczywistnienia zdobytej wiedzy przejawiało się tworzeniem inicjatyw w miejscach i instytucjach bezpośrednio związanych z pracą zawodową. Czas ten wykorzystany również został na budowanie relacji z instytucjami i podmiotami zainteresowanymi losem dzieci i młodzieży.

OBECNIE:

Obecnie Centrum prowadzi aktywność edukacyjną i rozwojową dla dzieci i młodzieży, łączącą profesjonalną wiedzę naukową, praktyki edukacyjne i liczne relacje. Mamy świadomość, że młodzi Polacy potrzebują ogromnego wsparcia, pozwalającego im łatwiej adoptować się do zmieniającego świata, w szczególności zaś na dokonywanie bardziej skutecznych wyborów szkół i zawodów. Naszym mottem jest „myślenie w czasie przyszłym” i konsekwentnie używamy go planując nowe zajęcia i inicjatywy (np. wykłady pt. Zawody przyszłości). Konsekwentnie troszczymy się, aby nasza aktywność ułatwiała dzieciom i młodzieży dostrzeganie wartości w ich otoczeniu i czerpanie z lokalnych zasobów w ich dalszym rozwoju.

Obecnie podejmujemy działalność na dwóch płaszczyznach:

  1. Wdrażania aktywnych i praktycznych form i metod edukacji np. ramach Akademii Młodego Naukowca.
  2. Rozwoju silnego partnerstwa z instytucjami w Warszawie, Polsce i innych krajach.

GŁÓWNE OBSZARY KOMPETENCJI CENTRUM:

  1. podejmowanie inicjatyw służących ograniczaniu powstawaniu luk kompetencyjnych w procesie edukacji poprzez wybrane zajęcia tematyczne dla dzieci w różnych grupach wiekowych,
  2. podejmowanie działań na rzecz aktywizacji przedsiębiorczej dzieci i młodzieży , w tym w oparciu o sprawdzone wzorce i praktyki,
  3. podejmowanie działań w kierunku zwiększania zatrudnienia młodzieży, w tym studentów, poprzez podnoszenie ich umiejętności i kompetencji w zakresie zarządzania rozwojem osobistym,
  4. stymulowanie środowisk lokalnych do podejmowania inicjatyw edukacyjnych i przedsiębiorczych promujących aktywność praktyczną i budowanie relacji partnerskich w swoim środowisku, promowanie dobrych praktyk inicjatyw w zakresie edukacji praktycznej i kognitywnej (poznawczej) itp.