Organizacja projektów

Gimnazjalne projekty edukacyjne

Uczniowskie projekty badawcze organizowane są z uwzględnieniem treści Ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty* oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych w części dotyczącej sposobu organizacji i zakresu projektów edukacyjnych. Oznacza to, iż w przypadku pozytywnej opinii dyrektora właściwej placówki (szkoły), udział ucznia w projekcie badawczym organizowanym przez Młodzieżowe Centrum Doskonałości GIGAnt będzie podstawą do uzyskania wpisu na świadectwie ukończenia gimnazjum.

 

* Uczniowie gimnazjum biorą udział w realizacji projektu edukacyjnego, który jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod (Źródło: art. 44p ust. 1)

 

Projekty badawcze

Uczniowskie projekty badawcze organizowane są w formie małych projektów badawczych bazujących na logice i metodyce projektów badawczych realizowanych przez instytucje naukowe tj.:

– określony cel badania.

– określony zespół badaczy (uczniowie gimnazjum).

– określony kierownik badania.

– określone narzędzia pracy (metody badawcze).

– określony harmonogram i podział prac pomiędzy zespół.

– określone wymagania w zakresie raportu z badań i ich prezentacji.

 

Metody badawcze mające zastosowanie w ramach projektów obejmują:

– analiza literatury i innych danych wtórnych (internet),

– wywiady,

– obserwacje,

– badania z wykorzystaniem ankiet internetowych (opcjonalnie),

– symulacje, gry itp.