Międzynarodowy zespół z Polski i Hiszpanii, pracujący nad grą planszową w ramach projektu Erasmus+ poszukuje osoby ze środowiska młodzieży, która we współpracy z nami przygotuje logo i główny motyw graficzny do gry planszowej poświęconej zmianom klimatu.
Nasz pomysł na planszę jest nietypowy i nowatorski – będzie to sześcian. Gracze korzystając z rozszerzonej rzeczywistości będą wykorzystywali poszczególne ścianki sześcianu (5 z 6) do wykonywania zadań i quizów, zbierając dane do kodu otwierającego okno z nagrodą. Sześcian posłuży graczom jako zestaw markerów graficznych, ułożonych w ścieżkę logiczną poszczególnych zadań, na których dzięki dedykowanej aplikacji na smartfonie będą mogli wyświetlać ukryte zadania.
Zespół projektu przygotował materiały merytoryczne do gry oraz aplikację AR na smartfony. Przyszedł czas na opracowanie loga gry i grafik na planszę. Nasze założenia dla obu koncepcji są następujące:
Założenia Loga gry:
– będzie odzwierciedlać założenia poszukiwania prawdy, co jest głównym motywem gry,
– będzie zawierać zintegrowane słowo „truth’, które będzie elementem słownym loga,
– będzie proste i możliwe do nadruku w kolorze i odcieniach szarości, na materiałach płaskich,
– będzie opracowane w stylu młodzieżowym (młodzież 16-21l).
Założenia grafik na planszę:
– będą odzwierciedlały główny motyw gry – zmiany klimatu,
– będą wskazywały logikę gry, czyli poruszania się po 5 ściankach sześcianu, np poprzez motyw drogi, linii, ścieżki lub inny,
– będą graficznie ułożone w przestrzeni 3D sześcianu (uwzględniając 5 z 6 ścianek – jak na filmie poniżej),
– będą uwzględniały główne motywy zmian klimatu ujęte w edukacyjny aspekt gry tj.: pożary lasów, elektryczne samochody, aktywność człowieka, technologie i społeczeństwo,
– będą proste i możliwe do nadruku w kolorze i odcieniach szarości na siatce sześcianu,
– będą opracowane w stylu młodzieżowym.
Jeżeli jesteś zainteresowany podzieleniem się swoim talentem graficznym i wiesz, co będzie podobało się twoim rówieśnikom – napisz do nas nas maila: biuro@gigant.edu.pl W mailu napisz kilka zdań o sobie, czym jesteś zainteresowany (logo, sześcian) oraz prześlij proponowany styl grafiki (np swoją pracę odzwierciedlającą proponowane podejście lub szkic pomysłu).
Na zgłoszenia czekamy do 27 listopada 2025. Odpowiemy na każde z nich. Osoba, której koncepcja zostanie wybrana będzie uczestniczyła w spotkaniu online z zespołem projektu (planowany termin 3-5 grudnia), na którym ustalimy szczegóły zadania. Podstawą do wykonania zadania będzie umowa o dzieło z liderem projektu obejmująca m.in przekazanie praw do wykorzystania przygotowanych materiałów w grze.
Udział w projekcie jest okazją do otrzymania Certyfikatu YouthPass, honorowanego na wielu uczelniach w Europie. Poza tym udział w projekcie będzie okazją do rozwinięcia kontaktów i promocji swojego talentu na poziomie Unii Europejskiej.
Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA). Unia Europejska ani EACEA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.